Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $post_types in /data/www/tobloom.nl/www/wp-content/plugins/monarch2/monarch.php on line 3755 Publicaties | Bloom

Wat zijn onze laatste publicaties?

Plant-based trend te verklaren vanuit Tijdgeest

Plant-based trend te verklaren vanuit Tijdgeest

Vegan is ‘hip and happening’. We zien steeds meer merken vegan varianten uitbrengen van hun producten, denk aan Ben & Jerry’s, Magnum, Domino’s Pizza, vegan softijs bij Ikea. Er worden vegan burgers gemaakt die nauwelijks van ‘echt’ te onderscheiden zijn, zoals de...

Lees meer
Societal Brand Impact in tijden van woeste marketing KPI’s

Societal Brand Impact in tijden van woeste marketing KPI’s

Het past prachtig bij de Tijdgeest waarin het steeds belangrijker lijkt te worden gevonden dat je als bedrijf en merk een positieve bijdrage levert aan mens en maatschappij. Anderzijds heb je als marketeer wel gewoon te maken met targets die liggen op het terrein van...

Lees meer
De foodtrends van het komende decennium

De foodtrends van het komende decennium

Je horloge vertelt exact wat je 's avonds moet eten op basis van je DNA en je activiteiten van die dag. Ook voor de gezinsleden volgen er unieke, gepersonaliseerde receptsuggesties die de juiste voedingswaarden in zich hebben, zodat zij optimaal presteren. Met een...

Lees meer
Een slimme branche is op zijn toekomst voorbereid

Een slimme branche is op zijn toekomst voorbereid

Trendwatcher Peter Heshof voorziet een gouden toekomst voor de technische installatiebranche. “Alles is straks technologie”, zegt hij. “Zelfs de monteur is technologie. Het zou me niet verbazen als in de toekomst monteurs een chip in hun hersenen hebben waar ze...

Lees meer
Technologie – Voorbij 2020

Technologie – Voorbij 2020

Kort verslag van mijn Tijdgeest trendpresentatie op het Jaarcongres van TechniekPact. Met 3 thema's en 3 competenties over Technologie Voorbij 2020. Klik hier voor het verslag: TechniekPact Voorbij 2020

Lees meer
Consumenten trends 2020

Consumenten trends 2020

De afgelopen zes weken heb ik iedere week een consumententrend gedeeld, gebaseerd op ons continue onderzoek naar de tijdgeest. Mocht je er één gemist hebben, hieronder komen ze in het kort nog een keer voorbij. Ik sluit graag deze reeks af met de rol van marketing in...

Lees meer
Wat is de Toekomst van MVO?

Wat is de Toekomst van MVO?

Veel merken zijn actief met het reduceren van hun negatieve impact op mens, dier en milieu. Maar mensen verwachten de komende jaren meer van merken. Want als merk ben je onderdeel van de samenleving en dien je ook een positieve bijdrage te leveren aan een betere...

Lees meer
Video: Trend Tour New York

Video: Trend Tour New York

Na Seattle en Portland sluit ik mijn ‘trendwalk’ af in immer bruisend New York. Ik eindig altijd in New York, omdat daar de consumententrends samenkomen en je zelf kunt zien welke echt relevant gaan worden. Volgende week de laatste aflevering van mijn Trend Tour 2016....

Lees meer
Video: Trend Tour Portland

Video: Trend Tour Portland

De volgende stad in mijn trendreis dit jaar is Portland. Ik las in foodmagazine Lucky Peach en hoorde van Unilever USA dat veel foodtrends, zoals natuurlijkheid, lokaal en dierenwelzijn, zijn gestart in deze stad in Oregon. De twee vlogs over Portland hebben dan ook...

Lees meer
Video: Trend Tour Seattle

Video: Trend Tour Seattle

Als tijdgeestwatcher en strateeg wil ik up to date blijven, niet alleen via internet, maar ook door regelmatig op stap te gaan om zelf de nieuwe trends en concepten te ervaren. Daarom investeer ik elk jaar in een trendreis om verse inspiratie en trendinsights op te...

Lees meer
5 food trends

5 food trends

In trends laten we elke editie een trendwatcher of een koffie-, thee- of cacaoprofessional aan het woord over ontwikkelingen in de wereld van eten en drinken. Dit nummer schijnt Peter Heshof zijn licht op de foodtrends voor de komende jaren. Peter is tijdgeestwatcher,...

Lees meer
Trends zijn geen toeval

Trends zijn geen toeval

Met zijn bedrijf Bloom adviseert Peter Heshof uiteenlopende bedrijven. Van Rabobank tot Dr. Oetker, van Douwe Egberts en Albert Heijn tot Achmea. Voor iedereen die onzeker wordt door het hoge tempo van nieuwe ontwikkelingen heeft hij een geruststellende boodschap:...

Lees meer
Shares