Wat zijn onze laatste publicaties?

5 food trends

5 food trends

In trends laten we elke editie een trendwatcher of een koffie-, thee- of cacaoprofessional aan het woord over ontwikkelingen in de wereld van eten en drinken. Dit nummer schijnt Peter Heshof zijn licht op de foodtrends voor de komende jaren. Peter is tijdgeestwatcher,...

Lees meer
Trends zijn geen toeval

Trends zijn geen toeval

Met zijn bedrijf Bloom adviseert Peter Heshof uiteenlopende bedrijven. Van Rabobank tot Dr. Oetker, van Douwe Egberts en Albert Heijn tot Achmea. Voor iedereen die onzeker wordt door het hoge tempo van nieuwe ontwikkelingen heeft hij een geruststellende boodschap:...

Lees meer
Deel alle ruimtes in je huis behalve je slaapkamer

Deel alle ruimtes in je huis behalve je slaapkamer

Peter Heshof is mede-oprichter van BeesSpots en wil daarmee de volgende stap zetten in de deel-economie. Na het delen van de boormachine (Peerby), je auto (SnappCar) en je complete huis (Airbnb) introduceert BeesSpots het delen van de ruimtes in jouw huis.

Lees meer
Human, Flex-human, Super-human

Human, Flex-human, Super-human

In mijn Tijdgeest trendvisie 2020 -2025 benoem ik meerdere trends, zoals Natural Goodness, Best Basics, Casualness en Blurring. In dit artikel wil ik me graag richten op drie ontwikkelingen die allen draaien om de mens, namelijk: Human, Flex-human en Super-human. Voor...

Lees meer
4 steps to build a meaningful brand

4 steps to build a meaningful brand

Marketing is not about brands; it’s about people! The Zeitgeist development from the I-era to the We-era has implications for brands and marketers. In the upcoming years, brands should not focus on the “me, myself and I” (brand image,) but on the We-side (brand...

Lees meer
The new psychology of success

The new psychology of success

Published in SecondSight magazine In the coming years, disruption and transformation will continue to be part of our lives. Change accelerated by new technology will be the only constant factor. People who adjust easily to new situations will do well in the new...

Lees meer
Consumenten trends 2015 – 2020

Consumenten trends 2015 – 2020

Daar waar jonge creatieve mensen uit de hele wereld samen komen zie je de eerste uitingen, tekenen en producten van de veranderende tijdgeest. Daarom maakt Peter Heshof ieder jaar een trendreis naar deze plekken. Dit jaar gaat de reis naar San Francisco, Los Angeles...

Lees meer
Video: Top Consumer Trends

Video: Top Consumer Trends

Peter Heshof has defined the following 6 Consumer trends for Brands: - Flexible Mindset - Best Bascis - Good & Inspiring Food - Humanization - Taking Control - Colorful Life These trends are based on Bloom's on-going Zeitgeist trend research and Peter recent trend...

Lees meer
Foodtrends 2015 – 2020

Foodtrends 2015 – 2020

Zeg wat je eet en ik weet wie je bent. Wat je in je mond stopt zegt iets over de waarden die je belangrijk vindt in het leven. De rol van food heeft zich verbreed van voeder en verbinder naar een manier om te laten zien waar je voor staat. Eten is een concurrent...

Lees meer
Wat is het geheim van Lidl’s succes

Wat is het geheim van Lidl’s succes

Lidl is een groot succes, ze groeien ieder jaar en veel sneller dan de markt. Met in 2013 een marktaandeel richting de 9%. Je zou denken dat komt, in een tijd van economische crisis, door hun hard discount formule. Echter de hard discounter Aldi daalt al jaren in...

Lees meer
Authenticiteit is voorbij

Authenticiteit is voorbij

Het tijdperk van 'Ik Hou van Holland', 'Boer Zoekt Vrouw', Jan Smit en Frans Bauer loopt op zijn eind. De huidige tijdgeest verlangt naar vernieuwing, ontdekking en verse inspiratie met nieuwe smaken en tonen. Met de nieuwe tijdgeest zal ook de megatrend...

Lees meer
Marketing draait niet om merken, maar om mensen

Marketing draait niet om merken, maar om mensen

In zijn eerste artikel voor onze rubriek De Ontwikkeling schreef MarketingTribune-columnist en oprichter van trend & marketingburo Bloom Peter Heshof over de tijdgeestverschuiving van het Ik-tijdperk naar het Wij-tijdperk en de gevolgen daarvan voor merken en...

Lees meer
Shares