Deprecated: Required parameter $location follows optional parameter $post_types in /data/www/tobloom.nl/www/wp-content/plugins/monarch2/monarch.php on line 3755 Referenties | Bloom

Referenties

“Reeds meerdere malen heeft BLOOM ons geholpen bij het aanscherpen van onze merkpositioneringen van Koopmans en Dr. Oetker. BLOOM weet het blikveld te verruimen, heeft een scherpe kijk op zaken en weet met groot enthousiasme te prikkelen en te inspireren. Een aanrader!”

Geertjan Vorstenbosch

Marketing manager, Dr.Oetker

“Peter is een energieke en enthousiaste persoonlijkheid, die trends op inspirerende wijze weet te presenteren. Een strategisch en conceptueel denker, die de maatschappelijke (food)trends uitstekend weet te vertalen naar de dagelijkse praktijk in de food business.”

Hanneke Broekhuizen

Manager Marketing & Innovation, Euroma

“Peter heeft voor al onze commerciële medewerkers een inspirerende presentatie gegeven waarin hij zijn tijdgeestvisie heeft toegelicht aan de hand van pakkende voorbeelden. zijn verhaal is erg positief ontvangen en heeft bijgedragen aan het op een andere manier kijken naar de maatschappij en de ontwikkelingen daarbinnen. Een aanrader voor teams die wat extra inspiratie kunnen gebruiken bij product- of propositieontwikkelingen.”

Jeroen de Gier

Manager Customer Expert, Ziggo

“BLOOM heeft een helder scherpe visie op de marketingtrends van de toekomst. Ze weten dit dermate helder te verwoorden, dat je als organisatie achterblijft met voldoende prikkeling en ideeën om de marketing strategie verder aan te scherpen. Geen abstract niveau, maar direct toepasbaar. Zeker aan te bevelen.”

Paul Haarhuis

Commercieel & Adjunct Directeur, Timing uitzendteam

“Working with Peter has given me and the team a lot of inspiration going forward. I have seen a lot of trend presentations, but Peter’s Zeitgeist view is not only inspirational, but also very concrete and offers guidance to improve ideas and plans.”

Sander van der Linden

Marketing Director Benelux, JACOBS DOUWE EGBERTS

“Met veel genoegen werk ik namens de Rabobank regelmatig samen met BLOOM. Peter weet de grote lijn in alle trends te schetsen. Op overtuigende, heldere & inspiratieve wijze.
Maar hij weet ook de vertaling weet te maken naar concrete toepassingen. Op praktische, passende & commerciële wijze. Deze combi van rode draad & concrete doorvertaling vind ik zijn grote kracht. Een tip voor alle marketeers !”

Joost Augusteijn

merk strateeg, Rabobank

“In only one day with BLOOM we made a major step forward with our strategic intend. It was a great pleasure to work with BLOOM. The day was so effective due to a good preparation and dedication to have results after a full day. Next to structure, process and knowledge I found it particularly pleasant that we reached our goal by respecting each individuals opinion, the team was debating. As a spin off, the group accepted the outcome automatically. It was a great added value for us!

Jan Wouter Kleinjan

uitgever, Auto Sanoma Media

“Met behulp van de inspirerende tijdgeest presentatie hebben wij onze inzichten en concepten op een onderbouwde manier “future proof” gemaakt.”

Bart Fischer

Manager Concept Mangement Formule, Albert Heijn

” Waar veel bureaus voornamelijk kijken naar het verleden, ligt de toegevoegde waarde van BLOOM in de focus op de toekomst. Van grote waarde om de positionering van een bedrijf toekomstbestendig vorm te geven.
Niet alleen bruikbaar voor deze case, de inzichten kun je ook gebruiken voor vele andere vraagstukken waar je als vooruitdenkend bedrijf mee te maken krijgt!”

Patricia Ghering

Commercieel Directeur, Facilicom

“BLOOM heeft mij geholpen het merk Koopmans zodanig aan te scherpen, dat het weer sterk staat voor de toekomst, zonder daarbij de eeuwenoude brand heritage uit het oog te verliezen. Ik geloof sterk in zijn BrandBLOOM model waarbij een merk wordt gepositioneerd tegen de achtergrond van de tijdgeest. Daarbij is BLOOM sterk in de doorvertaling van een gekozen positionering naar innovatie- en communicatiestrategie.”

Elles van den Berg

sr. Brandmanager, Koopmans, Dr.Oetker

“BLOOM heeft me met Unox een aantal keer geholpen op het gebied van merkstrategie en innovatieplannen.
De kracht van Bloom zit voor mij in de eenvoud en scherpte van het BrandBloom-model en de inzichtgevende Brandtour. Met name de manier waarop in deze tour de tijdgeesten en de behoeftes in beeld worden gebracht is, ook door de mooie, up-to-date voorbeelden enorm inspirerend.”

Debora van der Zee

Brand Development Director, Unilever

“Bloom’s innovation model offers a transparent insight into current consumer trends / needs, allowing us to initiate the development of new relevant product offerings.
Peters high level of marketing and consumer knowledge, strategic input and guidance though out the innovation process has been a great contribution.”

Vincent Huinck

Global Marketing Manager, Bacardi

“Peter has inspired our management team with his analysis of the development of the spirit of time, thereby helping us to position our company in this context.”

Martijn Verbeek

Manager Duurzame Innovatie, Eneco

“Tijdens een bijeenkomst over innovatie gaf BLOOM een boeiende uitzetting over de tijdgeest van de afgelopen jaren, waarin we ons nu bevinden en waar we naar toe gaan.BLOOM heeft een perfecte link tussen ons thema innovatie en inspiratie gelegd, aangevuld met voorbeelden uit de verpakkings industrie. We zouden graag nogeens vaker met hun van gedachte willen wisselen.”

Diane van der Sanden

Marketing manager, Smurfit Kappa Benelux

“Voor diegenen die wijs genoeg zijn om Bloom’s tijdgeestmodel te bestuderen, je zult zelden op zo’n heldere manier megatrends blootgelegd hebben gezien. Wij, de Staatsloterij, hebben het tijdgeest model samen met BLOOM vertaald naar onze categorie en de resultaten vormen tot en met de dag van vandaag een belangrijk uitgangspunt in ons denken over de nabije toekomst”

Arnoud van de Zee

Marketing Communicatie, Staatsloterij

“De aanpak van BLOOM is erg effectief, door de creatie van een haalbaar en concreet concept, alsmede te borgen dat dit concept aansluit en past bij het merk. BLOOM is erg bekwaam in het stimuleren maar vooral in het snel analyseren en structureren van informatie, waardoor creatieve sessies de juiste focus houden. Ik zal BLOOM voor iedereen willen aanraden die op zoek is naar een innovatieve manier van conceptontwikkeling dat concreet is en draagvlak heeft binnen de organisatie.”

Michiel Maathuis

Business Development & Innovatie, Achmea

“Middels de workshops hebben we het onderscheidend vermogen van de merken CoolBeste en DubbelFrisss helder in kaart kunnen brengen, waarna een mooie en scherpe positionering volgde. Hiermee hebben we een belangrijke basis gelegd voor de verdere uitwerking van de strategie. BLOOM’s inspirationele kennis, strategisch denken en begeleiding waren hierbij erg waardevol.”

Amal Kamar

Senior Brand Manager, CoolBest, DubbelFrisss, Taksi

“Mijn ervaring is dat BLOOM een heldere visie heeft over de toekomstige trends en inzicht heeft in het Hizi Hair merk.
In 2010 heeft BLOOM actief meegewerkt in het proces om het merk af te stemmen op de toekomstige wensen van haar medewerkers en de consumenten”

Dimitri Last

CEO, Hizi Hair en Kinki kappers

“Peter heeft een ongelooflijk gevoel voor trends en merken. Zijn extra waarde zit m in het feit dat hij deze kennis perfect weet om te zetten naar elk merk; hij kan een merk erg goed doorgronden en weet in de posionering de juiste scherpte aan te brengen. Daarnaast vind ik Peter mede door zijn kennis, zijn houding en zijn inspirerende karakter, zeer veelzijdig om in te zetten. Ik heb dan ook van zijn kennis gebruik gemaakt bij de nieuwe positionering en innovatie van Unox en Hertog, maar heb ook hem als sparringspartner ingezet. Een persoon, die je eigenlijk het liefst voor jezelf wilt houden.”

Anne-Gien Haan

Marketing Director, Unilever Benelux

“Bloom heeft De Hypotheekshop geholpen bij het verder positioneren van haar merk. Niet vanuit inside out denken, maar juist outside in. Vanuit de wensen en behoeften van de klant om zo een echt onderscheidende en duurzame merkpositionering te kunnen ontwikkelen. Daarna hebben zij met ons de vertaalslag gemaakt naar de merkstrategie die wij medio 2012 zijn gaan voeren. Bloom werkt ongelofelijk efficiënt (in 2 sessies resultaat) en is bovendien erg effectief, want met het rapport kun je meteen aan de slag.”

Patrick Nelissen

adjunct Directeur, De Hypotheekshop

Shares