Wat zijn onze laatste publicaties?

Technologie – Voorbij 2020

Kort verslag van mijn Tijdgeest trendpresentatie op het Jaarcongres van TechniekPact. Met 3 thema’s en 3 competenties over Technologie Voorbij 2020. Klik hier voor het verslag: TechniekPact Voorbij... Lees meer

Consumenten trends 2020

De afgelopen zes weken heb ik iedere week een consumententrend gedeeld, gebaseerd op ons continue onderzoek naar de tijdgeest. Mocht je er één gemist hebben, hieronder komen ze in het kort nog een keer voorbij. Ik sluit graag deze reeks af met de rol van marketing in... Lees meer

Wat is de Toekomst van MVO?

Veel merken zijn actief met het reduceren van hun negatieve impact op mens, dier en milieu. Maar mensen verwachten de komende jaren meer van merken. Want als merk ben je onderdeel van de samenleving en dien je ook een positieve bijdrage te leveren aan een betere... Lees meer

Video: Trend Tour New York

Na Seattle en Portland sluit ik mijn ‘trendwalk’ af in immer bruisend New York. Ik eindig altijd in New York, omdat daar de consumententrends samenkomen en je zelf kunt zien welke echt relevant gaan worden. Volgende week de laatste aflevering van mijn Trend Tour 2016.... Lees meer

Video: Trend Tour Portland

De volgende stad in mijn trendreis dit jaar is Portland. Ik las in foodmagazine Lucky Peach en hoorde van Unilever USA dat veel foodtrends, zoals natuurlijkheid, lokaal en dierenwelzijn, zijn gestart in deze stad in Oregon. De twee vlogs over Portland hebben dan ook... Lees meer

Video: Trend Tour Seattle

Als tijdgeestwatcher en strateeg wil ik up to date blijven, niet alleen via internet, maar ook door regelmatig op stap te gaan om zelf de nieuwe trends en concepten te ervaren. Daarom investeer ik elk jaar in een trendreis om verse inspiratie en trendinsights op te... Lees meer

5 food trends

In trends laten we elke editie een trendwatcher of een koffie-, thee- of cacaoprofessional aan het woord over ontwikkelingen in de wereld van eten en drinken. Dit nummer schijnt Peter Heshof zijn licht op de foodtrends voor de komende jaren. Peter is tijdgeestwatcher,... Lees meer

Trends zijn geen toeval

Met zijn bedrijf Bloom adviseert Peter Heshof uiteenlopende bedrijven. Van Rabobank tot Dr. Oetker, van Douwe Egberts en Albert Heijn tot Achmea. Voor iedereen die onzeker wordt door het hoge tempo van nieuwe ontwikkelingen heeft hij een geruststellende boodschap:... Lees meer

Deel alle ruimtes in je huis behalve je slaapkamer

Peter Heshof is mede-oprichter van BeesSpots en wil daarmee de volgende stap zetten in de deel-economie. Na het delen van de boormachine (Peerby), je auto (SnappCar) en je complete huis (Airbnb) introduceert BeesSpots het delen van de ruimtes in jouw... Lees meer

Human, Flex-human, Super-human

In mijn Tijdgeest trendvisie 2020 -2025 benoem ik meerdere trends, zoals Natural Goodness, Best Basics, Casualness en Blurring. In dit artikel wil ik me graag richten op drie ontwikkelingen die allen draaien om de mens, namelijk: Human, Flex-human en Super-human. Voor... Lees meer

Video: Hoe succesvolle merken slim inspelen op de Tijdgeest

In deze video laat Bloom zien dat trends geen toeval zijn maar voortkomen uit het bioritme van de veranderende Tijdgeest. Er worden voorbeelden getoond hoe merken de trends hebben vertaald naar innovatie, renovatie, activatie en communicatie. Nike en CocaCola komen... Lees meer

4 steps to build a meaningful brand

Marketing is not about brands; it’s about people! The Zeitgeist development from the I-era to the We-era has implications for brands and marketers. In the upcoming years, brands should not focus on the “me, myself and I” (brand image,) but on the We-side (brand... Lees meer

Nieuwsbrief

Om onszelf scherp te houden publiceren wij regelmatig in diverse vakbladen, zoals Marketing Tribune. Ook spreken wij op seminars.

Wil je op de hoogte blijven van onze laatste inzichten in trends en marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of bekijk ze hier online.

Shares