Helpt merken future-proof te maken
vanuit tijdgeest trends en consumer foresights
“Onze passie is om samen met de mensen achter het merk, het merk tot volle bloei te laten komen.”
“Wij gebruiken onze Tijdgeest & Consumer trend-inzichten en ruime marketing ervaring om merken Future-Proof te maken.”
“In de praktijk zie ik vaak merken en organisaties niet of te laat reageren op de veranderende Tijdgeest. Terwijl stil staan geen optie is in deze tijd.”
“Als een organisatie zich wel verdiept in de consumer trends verdwalen ze te vaak in het trend bos, met de vele trendlijstjes. Vanuit de kracht van jouw merk en de Tijdgeest brengen wij prioriteit aan, zodat je weet welke trends je moet oppakken en welke je kunt laten liggen.”
“Daarnaast gaat het niet om leuke inspiratie, maar om de concrete vertaling van trends naar positionering, naar strategie en naar innovatie. Wij helpen je graag daarbij.”
Peter Heshof, oprichter van Bloom
Hoe kunnen we je helpen?
Trends
Wil je inzicht krijgen in de veranderende Tijdgeest en belangrijke trends? Wat dat betekent voor jouw merk?
Merk
Wil je jouw merk relevant houden, in een veranderende Tijdgeest? Behoefte aan een relevant MerkDNA?
Marketing Mix
Hoe vertaal je trends naar de Renovatie & Innovatie en naar Activatie & Communicatie?
Innovatie
Opzoek naar Trend-driven Innovatie? Naar concepten die gebouwd zijn op de behoeften en trends van de klant?
Strategisch advies
Ben je opzoek naar advies hoe jouw merk of organisatie Future-Proof te houden in een veranderende wereld?
Wij werken sinds 2003 voor meer dan 50 nationale en internationale merken en organisaties, zie ze allemaal.
Wat zeggen klanten over Bloom?
“Working with Peter has given me and the team a lot of inspiration going forward. I have seen a lot of trend presentations, but Peter’s Zeitgeist view is not only inspirational, but also very concrete and offers guidance to improve ideas and plans.”
Sander van der Linden“Bloom heeft me met Unox een aantal keer geholpen op het gebied van merkstrategie en innovatieplannen. De kracht van Bloom zit voor mij in de eenvoud en scherpte van het BrandDNA-model en de inzichtgevende Consumer tour. Met name de manier waarop in deze tour de Tijdgeest en de behoeftes in beeld worden gebracht is, ook door de mooie, up-to-date voorbeelden enorm inspirerend.”
Debora van der Zee“BLOOM heeft de directie van DLL Nederland meegenomen in de klant trends tot 2020. Waarna via een dynamische sessie deze trends vertaald zijn in strategische keuzes voor DLL. De kennis en expertise van BLOOM zorgde voor de juiste diepgang in de discussies met een mooi werkbaar eindresultaat tot gevolg!”
Rob Boeren
Hoe spelen succesvolle merken in op de Tijdgeest?
Benieuwd naar onze laatste trendinzichten?
Een slimme branche is op zijn toekomst voorbereid
Trendwatcher Peter Heshof voorziet een gouden toekomst voor de technische installatiebranche. “Alles is straks technologie”, zegt hij. “Zelfs de monteur is technologie. Het zou me niet verbazen als in de toekomst monteurs een chip in hun hersenen hebben waar ze...
Lees meerTechnologie – Voorbij 2020
Kort verslag van mijn Tijdgeest trendpresentatie op het Jaarcongres van TechniekPact. Met 3 thema's en 3 competenties over Technologie Voorbij 2020. Klik hier voor het verslag: TechniekPact Voorbij...
Lees meerConsumenten trends 2020
De afgelopen zes weken heb ik iedere week een consumententrend gedeeld, gebaseerd op ons continue onderzoek naar de tijdgeest. Mocht je er één gemist hebben, hieronder komen ze in het kort nog een keer voorbij. Ik sluit graag deze reeks af met de rol van marketing in...
Lees meer